Werk voor wat je wilt

Werk voor wat je wiltIedereen heeft bepaalde doelen voor ogen die hij/ zij graag wil behalen. Voor de één is het vechten voor een vaste aanstelling, de ander wil graag tien kilo afvallen en nog iemand anders is druk aan het werk om zijn studie af te ronden. Allemaal doelen. En wat je doel ook is: werk voor wat je wilt!

Niemand kan het voor je doen, jij bent degene die moet knokken. Het ene doel is het andere doel niet, maar ze hebben allemaal één ding gemeen: ze komen je niet aanwaaien. Ga je voor promotie op je werk? Dan werk je elke dag even hard. Wil je afvallen? Dan moet je anders gaan eten. Wil jij je studie afronden? Dan moet je scriptie geschreven worden. Hoe moeilijk het ook is, jij wilt iets bereiken.

Te druk

Wij als volwassenen hebben het allemaal druk. Er wordt op verschillende fronten veel van ons verwacht. Maar het begrip ‘te druk’ bestaat niet als je iets echt wilt.
Tips voor het creëren van meer tijd:

1. Kies twee dingen die jouw prioriteit hebben

Door elke dag twee dingen centraal te stellen, heb je meer tijd over. Je kan namelijk wel blijven werken, schoonmaken of Facebook checken. Maar wat wil jij vandaag echt gedaan hebben? En zit werken aan je doelstelling daar ook bij?

2. Check social media maar drie keer per dag

Ik ben ook schuldig aan het veelvuldig gebruiken van social media. Loop ik even vast in een mailtje? HUP en ik heb Instagram geopend. Maar zonder dat wij dit door hebben, kost dit veel (kostbare) tijd.

3. Kijk minder tv

Met z’n allen kijken we toch veel tv. Maar is het erg om een avond geen tv te kijken? Je kan deze tijd besteden aan het werken richting je doel. Het is natuurlijk geheel aan jou.

4. Zorg voor een vast ritme

Ritmes zijn belangrijk bij het ontwikkelen van nieuw gedrag. Sta rond dezelfde tijd op, eet rond dezelfde tijden en sport op dezelfde dagen. Slaap niet te veel uit op de zondag. Voor dat je het weet, heb je ineens twee uur extra weekend!
Stap voor stap wordt dit nieuw, aangeleerd gedrag. We blijven immers gewoontedieren.

5. Maak je eten in het voren

Als je grotere porties eten maakt, kun je maaltijden invriezen. Dat scheelt je op een drukke dag het hele kookgebeuren, terwijl je zeker weet dat je gezond eet!

Onthoud: jij bent de enige die verantwoordelijk is voor de keuzes die je maakt. En natuurlijk gaat het niet altijd over rozen. Maar vecht voor wat jij wil!

Veel liefs voor alle doorzetters♥!

Yentl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge