Weer op gewicht komen na de bevalling

Weer op gewicht komen na de bevallingWeer op gewicht komen na de bevalling

Nadat je bevallen bent, ga je ontzwangeren. Dit is periode waarin je lichaam en je geest herstellen van de bevalling en de geboorte. Het gezegde luidt: negen maanden op en negen maanden af. Dit kan trouwens per vrouw verschillen, maar het is wel het gemiddelde.

Natuurlijk wil jij graag weer op gewicht komen na de bevalling. Dit kan je bereiken door te kiezen voor gezonde voeding, beweging en genoeg ontspanning. Stel geen irreële doelen, maar gun jezelf en je lichaam de tijd.

Wacht! Even wat tips voordat je begint:

1. Voordat je begint met de strijd tegen de zwangerschapkilo’s, vraag aan je huisarts of jij er al klaar voor bent.

2. Begin niet met lijnen tijdens borstvoeding. Jij en je kindje hebben genoeg voedingsstoffen nodig voor alle processen in het lichaam. Overleg met een diëtiste wat je het beste kunt eten.

3. Ga niet crashdiëten!

4. Bouw het rustig op

 

Gemiddeld gezien komen vrouwen rond de 10 tot 15 kilo aan tijdens hun zwangerschap. Hoewel je automatisch kilo’s kwijt raakt na de bevalling, valt er daarna ook nog wel wat werk te verrichten.

Bewegen ondersteunt het afvalproces. Belangrijk is dat je ook oefeningen doet, waarbij de bekkenbodemspieren worden getraind. Door voor deze oefeningen te kiezen, kun je eventuele verzakkingen van de baarmoeder en incontinentieproblemen voorkomen.

Voor alle oefeningen die je doet geldt: bouw het rustig op. Naarmate je sterker wordt, kun je de frequentie en de zwaarte van de oefeningen verhogen.

 

Kies een sport die je zelfstandig kunt beoefenen, bouw de trainingen rustig op en doe alles in je eigen tempo.

Wij wensen jou succes!

En wil je samen met The Fitmom werken aan je conditie en je figuur? Dan is ons Fitmom Lifestyle Ebook echt wat voor jou!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge