Vegan met Linda

Vegan met LindaEen dagje vegan met Linda

Vaak krijg ik de vraag of het niet heel erg moeilijk is om vegan te eten. Nou nee, en dit wil ik jullie graag aan de hand van mijn favorieten recepten laten zien hoe makkelijk het is om je wekelijkse recepten aan te passen en je voeding makkelijk kan vervangen naar plantaardig. Eerst neem ik jullie mee wat ik eet over de hele dag zodat je er een idee bij krijgt en hopelijk kan ik je laten zien dat dit helemaal niet hoeft te zijn om minder of geen dierlijke producten te gebruiken.

Twee ontbijtjes

Meestal ontbijt ik vroeg tussen 6 en 8 uur, dit omdat ik daarna gelijk ga trainen. Ik heb 2 verschillende ontbijtjes. Zomers vaak havermout met vegan eiwitpoeder, amandelmelk, bananen, dadels en granola met pitten en zaden. Of ik ontbijt met Alpro on the go en met een stuk fruit en granola (dit is vaak op mijn rustdagen) wat je dus ziet in mijn ontbijt is dat melk vervangen wordt door een plantaardige melk en de kwark voor vegan kwark en daarbij is de eiwitpoeder die ik gebruik plantaardig.

Na mijn trainingen neem ik een eiwitreep van Cliffbar (vegan) als ik niet getraind heb een wat kleinere snack bijvoorbeeld een Nakd bar of een snelle Jelle goed gevuld.Vegan met Linda

Lunchen? Het liefst met koolhydraten !

Tussen de middag eet ik al lunch het liefste gewoon brood. Daarop doe ik dan humus en pindakaas of pure hagels slag, groente spread en appelstoop. Genoeg keus dus om dierlijke producten over te slaan.

(Wist je trouwens dat Gezonder-Nederland ook vegan voedingsschema’s voor je kan maken? Bekijk de opties door hier te klikken!)

 

Rond 15:00 uur eet ik graag nog wat liefst groenten wortelsjes of iets dergelijks of een stuk fruit.

 

De drie smakelijke vegan recepten

Nu het avond eten, in Nederland wordt er bij het avond eten vaak het meeste vlees gebruik en dierlijke producten vaak is dit super gemakkelijk te vervangen. Ik heb 3 van mijn favorieten recepten.

Die super simpel vegan zijn.

Vegan Nasi: heel simpel ik gebruik de kruiden van Conimex, daarbij doe ik precies wat er op de achterkant staat, alleen vervang ik het vlees voor nep kip stukjes en ei laat ik weg. Daarnaast maak ik zelf pindasaus (pindakaas, water, ketjap, knoflook, peper, zout, sambal) en serveer en cassave kroepoek bij en komkommer om in de pindasaus te dippen. Super gemakkelijk en heel erg lekker

vegan met Linda

Lasagne I love it: ook dit super simpel dit is wel weer koken voor luie mensen maar ik koop dus een pakket van bijvoorbeeld de AH die is super chill, de melk vervang ik door plantaardige kookroom en kaas laat ik weg schilt weer kcal en doe door voor in de plaats doormidden gesneden cherrytomaten met peper en zout en het vlees vervang ik door vegan gehakt.

Vegan met Linda

(Gezonder-Nederland kan ook vegan voedingsschema’s voor je opstellen! Bekijk de opties door hier te klikken!)

Maar ook hou ik van de Nederlandse keuken:) Groente vlees een aardappelen, het liefst wortelsjes met peultjes met gebakken aardappelen en een pompoenburger van de AH super simpel en lekker wil je nu iets wat meer lijkt op vlees probeer dan de Biefstuk van Vivera dan zeker even.

Vegan met Linda

Vegan zijn hoeft niet moeilijk te zijn. In de basis zoals melk en yoghurt en kwark en vlees zijn makkelijk aan te passen en langer houdbaar minder snel bedorven. Het moeilijkste zit hem in de kleine dingen, waar het allemaal aan toegevoegd is. Maak het als je de overstap naar vegan of vegetarisch niet te moeilijk voor je zelf begin langzaam en wees vooral niet te streng. Je hebt snel genoeg door waar het wel en niet in zit en zo wordt het steeds makkelijker. Op internet zijn er genoeg lijstjes te vinden met producten die wel plantaardig zijn.

 

Wil je Linda blijven volgen op Instagram? Zie hier de link naar haar profiel !

 

 

Wil jij ook leren vegan te eten die voldoet aan een gezond voedingspatroon? Bekijk hier de mogelijkheden !

Vet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge