Slank uit eten

Slank uit eten

Slank uit eten : 12 tips!

Dit is vast wel herkenbaar:  Je doet aan de lijn en je wordt gevraagd om uit eten te gaan. Oeps, en nu? Natuurlijk wil je ondanks het lijnen blijven genieten van het leven. En daarom vertel ik jou hoe jij slank uit eten kan gaan. Met deze 12 tips kan je slank uit eten en je kunt je schuldgevoel lekker thuis laten.

  1. Kijk van te voren wat er op het menu staat

Tegenwoordig is eigenlijk alles online te vinden en zo ook het menu van het restaurant. Als je in het voren kijkt wat je gaat kiezen, kun je de voeding van de rest van de dag erop aan passen. Ga je voor een hoofdgerecht met veel vlees of koolhydraten, eet hier dan overdag minder van.

2. Kies zelf het restaurant uit   

Misschien niet de meest handige tip als je uitgenodigd wordt, maar mocht de situatie zich voordoen dat je zeggenschap hebt over het restaurant, sla je slag! Kies een restaurant waar ze veel groenten serveren en ‘slanke’ gerechten.

3. Vervang je bijgerechten  

De klant is koning en al helemaal in een restaurant. Als je een gerecht hebt gekozen, kies dan niet geen patatjes als bijgerecht, maar vervang dit door een extra portie groenten. Zo blijft je calorie-inname lager!

4. Drink met mate  

Als je uit eten gaat, wil je ook genieten van een alcoholisch drankje. Zorg dat je dit met mate doet en houd het bij maximaal twee glaasjes. Houd jij alles bij wat je eet en drinkt? Dan kan je de drankjes toevoegen in je food app om alles overzichtelijk te houden.

5. Laat het (brood) voorafje staan  

In veel restaurants krijg je een broodje vooraf. Vaak wordt het broodje ook nog eens geserveerd met een heerlijk smeerseltje. Je snapt natuurlijk wel dat deze producten erg rijk aan calorieën zijn. Kies bewust. Als je de wens hebt om wat kilootjes kwijt te raken, raad ik je af om dit te nuttigen.

6. Bestel een karaf water  

Blijf naast je eten ook goed drinken. Dit zorgt voor een voller gevoel en laat jou waarschijnlijk uiteindelijk minder eten.

7. Vol = vol  

We blijven Nederlanders en we eten door totdat het bordje leeg is. We betalen er immers ook voor! Maar is dit niet zonde van de calorieën? En, hoe fijn is het om overvol naar huis te gaan? Als je in de auto gelijk je broek los wilt doen, dan heb je waarschijnlijk iets te veel gegeten ;) .

8. Vermijd all you can eat restaurants  

Eigenlijk om dezelfde reden als bij punt 7. Als ik naar mezelf kijk, schep ik ook nog een extra keer op als ik in een all you can eat restaurant zit. Waarom? Simpelweg omdat het er toch staat en ik ervoor betaal. Maar eigenlijk altijd ben ik net TE vol als ik wegga uit zo’n restaurant. Heel erg zonde!

9. Dressing apart alstublieft!   

Vraag of de dressings en sauzen apart geserveerd kunnen worden. Als de dressing allemaal over je eten ligt, heb jij geen flauw benul hoeveel je binnenkrijgt. Een slanke maaltijdsalade met een heleboel olie verandert zo van gezond en slank, naar een dikke vette caloriebom!

10. Eet rustig  

Je hersenen hebben niet gelijk door dat je vol zit. Eet daarom rustig en geef je hersenen de tijd om het seintje ‘vol’ tijdig te geven. Vind je dit lastig? Leg dan af en toe je bestek neer. Zo eet je zonder dat je het door hebt een stuk rustiger.

11. Eet eerst het gezondste  

Eet eerst het gezondste gedeelte van je bord. Bijvoorbeeld eerst de broccoli en dan pas je biefstuk. Zo heb je in ieder geval de goede voedingsstoffen al binnen.

12. Laat het toetje aan je voorbij gaan  

Keuzes zijn er om te maken. Als jij graag kilo’s kwijt wilt raken, dan moet je de juiste keuzes maken. Ook als je uit eten bent.   Ik hoef je vast niet te vertellen dat een crème brûlée, dame blanche en andere toetjes  stikken van de calorieën?

Discipline is kiezen tussen wat jij nu wilt en wat je altijd al wilde 

Ga jij dit weekend ook slank uit eten?

Liefs, Yentl♥.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge