Krijg meer energie met deze boosters

Krijg meer energie met deze boosters

Weg met de energie dips!

Meer energie is altijd welkom, of niet? Vermoeidheid is één van de meest gehoorde klachten binnen Gezonder-Nederland. Maar gelukkig kunnen wij daar zelf wel een beetje verandering in brengen. Je krijgt meer energie met deze boosters! Dus wanneer jij ook geregeld even een energiedip ervaart, lees dan vooral snel verder!

Er zijn heel veel verschillende energieboosters!

Je energie boosten kan op vele verschillende manieren. Graag deel ik met jou een aantal tips waarmee je een groot verschil in energie kan ervaren.

Let wel op, verwacht niet na één keer  een groots resultaat, je zult het een tijdje moeten ‘testen’ om positieve effecten te kunnen ervaren.

 

9 tips tegen energiedipjes!

  1. Zorg voor een vast ritme. Je lichaam heeft veel baat bij een vast ritme. Het is dus erg fijn als je dezelfde tijden aanhoudt wat betreft opstaan en op bed gaan. Probeer deze tijden ook in de weekenden aan te houden. Benieuwd hoe veel slaap je nodig hebt? 
  2. Eet geregeld, gezond en niet te veel. Wat ik veel terug krijg van klanten die een voedingsschema hebben, is dat ze gedurende de dag meer energie hebben. Dit heeft deels te maken met gezonde voeding, maar ook met gedoseerd eten. Elk mens is natuurlijk uniek, maar dat gezond en gevarieerd eten goed voor ons is, is een gegeven.
  3. Laat de geraffineerde suikers zoveel mogelijk staan.
  4. Las korte pauzes in, ongeveer vijf minuten per uur. Deze micro-breaks hebben meerdere voordelen. Zo blijkt uit onderzoek dat micro-breaks ervoor zorgen dat je hersenen even kunnen resetten. Dit heeft als resultaat dat alle opgedane inzichten en ideeën met elkaar verbonden kunnen worden. Dit gebeurt pas op het moment dat je een pauze inlast en even ontspant. De hersenen krijgen daarna de tijd om alles op een rijtje te zetten en nieuwe, creatieve verbanden te leggen.
  5. Drink voldoende vocht. Veel mensen beseffen niet dat ze een watertekort hebben. Het lichaam reageert niet direct met een dorstgevoel, dit is een prikkel die het lichaam pas later geeft. Prikkels die je eerder krijgt zijn vermoeidheid, hoofdpijn en prikkelbaarheid.
  6. Ga naar buiten. Buitenlucht is gratis en heel gezond. De buitenlucht is goed voor je humeur en dankzij de zon doe je ook nog eens vitamine D op. Vitamine D draagt weer bij aan sterke botten.
  7. Haal goed adem. Wanneer we inademen brengen we lucht met zuurstof het lichaam in. Als we vervolgens uitblazen, dan blazen we lucht die rijk is aan koolzuurgas naar buiten. Het koolzuurgas stimuleert de afgifte van zuurstof uit het bloed naar de lichaamscellen. Wanneer we te veel koolzuurgas uitademen, bereikt te weinig zuurstof de hersenen, waardoor ze minder goed doorbloed worden. Dit resulteert onder andere in vermoeidheid.
  8. Laat het bloed lekker rond pompen, schud de boel even wakker! Probeer de hele dag de beweging op te zoeken. Dit kan ook perfect tijdens de micro-breaks. Ben je op zoek naar meer manieren om extra beweging te krijgen? Ik geef je in deze blog 25 tips.
  9. Neem afscheid van dingen die energie zuigen. Neem afscheid van mensen, werkzaamheden of taken waar je grotendeels negatieve energie van krijgt.

Liefs, Yentl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge