Kiki verloor 32 kilo in negen maanden

Kiki verloor 32 kilo in negen maandenMaak kennis met Kiki Boekel van 23 jaar. Bij haar ging de knop ineens om en ze verloor in negen maanden maar liefst 32 kilo!

 

Ineens was ik het zat!

Ik was thuis en zat lekker op de bank. Ik zat na te denken, keek naar mijn lichaam en ik was het zat. Zat van het feit dat ik niks paste in de ´normale´ kledingwinkels. Toen zelfs broekmaat 56 niet meer lekker zat, brak ik. Ik wilde niet zo door het leven. Ik wilde niet altijd mijn kleding moeten kopen bij de ‘maatje meer’-afdelingen. Ik wilde ook eens een patatje kunnen eten op een festival zonder dat -voor mijn gevoel- alle omstanders zich afvroegen hoe vaak ik dat deed. Ik wilde niet meer zijn zoals ik toen was. Het viel me op dat mensen anders tegen me deden. Ik was denk ik niet interessant genoeg, maar ik was van binnen wel de Kiki die ik nu ook ben. Ik wilde gewoon de H&M in kunnen lopen of de ZARA en dan niet achteraan het rek moeten beginnen om te kijken of de maten überhaupt richting die van mij gingen. Ik wilde terug, terug naar een uiterlijk waar ik me prettig bij voelde. Een uiterlijk zoals in de modebladen is nooit mijn doel geweest, en dat wordt het ook niet.

Mijn eerste doel? Onder de 100 kilo komen. 

Ik heb denk ik alle diëten overwogen, en een aantal ook daadwerkelijk geprobeerd. Al die diëten, al die goeroes met hun eiwitshake hier en hun broccolishake daar. Toen was het echt even terug naar de basis: drie keer daags een shake, en verder koffie, thee en water (ja, het werkt en nee, dit raad ik niemand aan!!). Uiteindelijk heb ik negen maanden bloed zweet en tranen geleverd. Mijn eerste doel was onder die vreselijk 100 kilo komen… Later ben ik verder gegaan met een traject van sporten en anders eten. En nee, ik at en eet absoluut niet alleen maar eiwitshakes, ik dronk af en toe zeker een wijntje en ben daar ook blij mee. Dit maakte dat diëten niet zo’n hel was als toen ik shakes dronk, het was beter vol te houden. Ik ben in die periode van negen maanden door middel van sporten en lijnen 32 kilo kwijtgeraakt.

 

Lastige momenten zijn grotendeels verleden tijd! En mijn grootste steun, dat is mijn man!

Lastige momenten ervaar ik het meest als ik niet lekker in mijn vel zit. Voorheen was ik een emotie-eter en wanneer ik niet happy of gestrest ben, denk ik direct dat ik weer aankom.

Ik ben nu zover dat ik dan ga sporten, dan is dat gevoel van eten er niet. Ik ben gelukkig, ben getrouwd en heb een schat van een man aan mijn zijde. Hij accepteerde mij voor de volle 100 procent. Letterlijk en figuurlijk, haha! Mijn man was eigenlijk niet te zwaar, maar ging met me meedoen. Hij maakte het lijnen voor mij een stuk makkelijker. Mijn moeder en beste vriendin hebben mij ook enorm gesteund en dat doen ze nu nog.

Ik durf nu eindelijk cola te bestellen..

Waar ik heel blij mee ben, is dat ik nu een cola durf te bestellen in plaats van een cola light. En dat ik nu wel een patatje eet in het openbaar als ik daar trek in heb. Maar ik ben ook zelfverzekerder geworden. Ik weet wie ik ben, en heb mezelf verbaasd door wat ik kan. Ik word er nog elke dag blij van. Weg met de oude Kiki, die wil ik nooit meer terug zien!

Altijd streng zijn voor jezelf? Vind ik niet nodig.

Ik ben niet altijd streng in mijn voedings- en beweegpatroon. Ik eet wel vijf tot zes dagen in de week gezond en ik sport regelmatig. Hardlopen, sinds kort ook skeeleren en naar de sportschool. Maar als ik bijvoorbeeld op vakantie ben, dan eet ik gewoon net als ieder ander mens een ijsje ofzo. En sporten pak ik weer op als ik thuiskom.  Als ik wil sporten op vakantie is dat meestal maar één keer, daarna kies ik toch voor zon en cocktails. Maar na een vakantie kijk ik wel wat de schade is. Ik heb een bepaald gewicht voor ogen. Daar mag ik van mezelf max 2 kilo boven zitten. Als dat gebeurt, bijvoorbeeld door zo’n vakantie, dan let ik er gewoon weer op als ik thuis ben.  Ik wil nog steeds afvallen, maar het is niet meer zo’n enorme drang als eerst. Op dit moment is mijn prioriteit om in ieder geval niet zwaarder worden.

 

Naast de verloren kilo’s, ervaar ik veel meer voordelen.

Fietsen, hardlopen, skeeleren, traplopen en andere vormen van lichamelijke inspanning gaan me allemaal veel makkelijker af. Ik kan leuke kleding kopen in een voor mij acceptabele maat. Ik kan ‘gewone’ kleding aan, hoef niet meer naar de ‘maatje meer’-afdeling. Dat is voor mij echt heel belangrijk!

 

Mijn tips voor iedereen die ook graag gezonder en slanker in het leven wil staan:

  • De quote van Nike is er wel één die ik heel mooi vind: Tryingis the first step to faillure, JUST DO IT!
  • Dat vind ik ook. Proberen om af te vallen is niet moeilijk, want als je iets probeert, ga je ervan uit dat het ook kan mislukken, je moet het gewoon doen!
  • Als ik bijvoorbeeld in een complex ben waar liften zijn, dan doe ik het zo: is de lift op het moment dat ik met de lift wil op de afdeling waar ik ben, dan mag ik de lift pakken. Is hij er niet, dan moet ik met de trap.
  • Neem een glas water voor het eten, dit neemt een deel van het hongergevoel weg.
    ”EDH”-> eet de helft. Dan is het gevoel van lijnen ook minder. Neem wel een koekje bij de koffie als je dat gewend bent, maar de helft ervan. Of neem een half glaasje cola als je er trek in hebt.
  • Geloof in jezelf!

Wil je Kiki blijven volgen? Volg haar dan op haar Instagram account.

 

  1. Hi lieve Kiki,
    Je was en bent een prachtmens! Superknap van je dat je jezelf zo hebt kunnen motiveren om zoveel af te vallen! Trots op je, maar ook op Robert!❤️ Nu genieten van je zwangerschap en Carpe Diem
    Dikke kus Sandra

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge