Het succesverhaal van Hanneke

Hanneke haar succesverhaal2008

In 2008 werd bij mijn man de spierziekte ALS geconstateerd. Ik had net mijn baan als baby-zwemjuf opgezegd en was klaar voor de nieuwe stap als naschoolseopvangleidster. Deze opvang zou gericht zijn op sport. Echt iets wat bij mij past.

Tijdens een van mijn laatste zwemlessen werd ik gebeld door mijn man dat ik ook naar het ziekenhuis moest komen omdat hij anders de uitslag van de testen niet zou krijgen. Dan weet je dat er iets goed mis is. In de weken er na ben je bezig met regelen en plannen van de beide nieuwe hoofdzaken in je leven. Hierdoor kwam mijn vaste regelmaat van eten en 5-6 per week trainen (kogelstoten, discuswerpen en krachttraining) in de knel.

Een paar week later besloot mijn toenmalige werkgever toch niet door te gaan met het bedachte plan en zat ik ineens werkloos thuis. Gelukkig had Plaza Sportiva net op dat moment een mooie baan in de aanbieding. Drie ochtenden in de week werken in de kinderopvang in de sportschool.

De ziekte van mijn man ontwikkelde zich snel, binnen een half jaar zat hij in een rolstoel en had bij heel veel dagelijkse dingen hulp nodig. Er moest bij het huis een extra kamer op de begane grond gebouwd worden zodat hij thuis kon blijven wonen. Dit gaf zoveel stress en spanning dat eten een ontspanningsmoment werd. ’s Ochtends wanneer hij werd gewassen en aangekleed, had ik een moment voor mijzelf met lekker ontbijten. Doordat sporten ook snel van het prioriteitenlijstje verdween groeide ik langzaam naar een gewicht over de 90 kilo. Daarna ben ik niet meer op de weegschaal gaan staan. Mijn tijd kwam wel weer.

Na het overlijden van mijn man in 2010 heb ik ook daadwerkelijk de knop gelijk omgezet en ben weer regelmatig en gezond gaan eten. 5 maaltijden per dag en veel vis en gezonde vetten. Ook heb ik het sporten weer rustig opgepakt. Dit mede omdat mijn man op zijn laatste dag nog had zitten opscheppen tegen de thuiszorg dat hij al zo vaak de 4 mijl had gelopen en zij hard aan het trainen was voor deze 4 mijl.

Doordat ik weer regelmatig ging eten en duur- en krachtsport weer oppakte viel ik heel rustig af. Een aantal mensen om mij heen vonden het niet snel genoeg gaan maar ik had mijn plan en hield mij daar aan vast. Na 5 jaar heb ik mijn conditie weer op pijl mijn kracht is weer terug en ben ik van maat 48 naar 40 gegaan. Doordat het langzaam is gegaan is mijn gewicht stabiel en heb ik geen moeite om op dit gewicht te blijven.

Mijn voedingsschema :

08:00 2 plakken zuurdesembrood met jam (zelfgemaakt) en appelstroop

10:30 3 stuks fruit

13:00 2 plakken zuurdesembrood met kaas en vleeswaren, melk, ei (gekookt)

17:00 havermoutpap met noten en bessen

20:30 avondeten

22:00 yoghurt of kwark met muesli

Verder drink ik magere melk, thee, koffie en 2x per week een biertje 😉

Hanneke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge