Het gewichtsverlies van Mirre

het gewichtsverlies van MirreWaarom?

Ik zat op de middelbare school niet heel goed in mijn vel. Ik had wel een leuke groep vriendinnen, had leuke vakken en speelde viool: daar haalde ik veel plezier uit. Maar ik bleef een onzeker meisje. Ik ben klein, heb een enorme bos krullen van mijzelf en was tijdens mijn pubertijd flink wat kilo’s aangekomen. Als kind was ik heel dun maar namate ik ouder werd begon mijn lichaam te veranderen. Ook hield ik nou eenmaal van lekkere dingen zoals chips en chocolade. Ook vonden mijn vriendinnen en ik het gezellig om na schooltijd nog even verder te kletsen bij de snackbar. Onder een genot van een frietje was dit altijd heel gezellig. Maar ik wilde anders.

Ik voelde mij altijd dood onzeker naast die lange, dunne meisjes met hun mooie style haren. Het eindexamengala kwam eraan en ik wilde er mooi uitzien in de rode jurk die je links op de foto ziet. Ik besloot dat het genoeg was en kreeg al snel in de gaten dat ik de enige was die ervoor kon zorgen dat ik blij zou zijn met mezelf en mijn lichaam.

 

Scooterongeluk

Op mijn zestiende, voor het eindexamengala nog, heb ik een scooterongeluk gehad. Daardoor heb ik brandwonden opgelopen op mijn hand, been en op de bovenkant van mijn voet. Ik heb een tijdje bij de plastisch chirurg ervoor gelopen (zij hebben een speciale techniek waardoor je door middel van een hele strakke band de brandwonden minder heftig maakt) en nu is het gelukkig al een stuk minder dan een paar jaar geleden. Maar nog, het is lelijk en het maakt mij onzeker. Ik houd van mooi gelakte nagels en mooie sieraden maar die lelijke brandwonden op mijn hand maken dat geheel minder mooi. Ook mijn benen, ik vond ze al niet mooi omdat ze stevig waren en met zo’n enorm rood litteken die erop zit wordt het er ook niet beter op. Dit speelde ook mee. Ik wilde dat de focus niet meer op deze plekken lag, maar op een strakker lichaam.

 

Hoe heb ik het gedaan?

Ik ben begonnen met hardlopen. Dit vond ik heel zwaar. Ik had nul conditie en door het scooterongeluk had ik altijd een smoesje om niet mee te hoeven doen met de gymlessen. Ik heb daarom de mp3 bestandjes van Start To Run gedownload. Hiermee bouw je je conditie op. Evy, de Belgische dame, vertelt wanneer je moet rennen en moet lopen. Ze regelt ook je muziek dus dat is lekker makkelijk! Hoef je je daar geen zorgen om te maken tijdens het rennen. Omdat deze mp3 serie al wat ouder is komen er allemaal liedjes voorbij die je al lang niet meer hebt gehoord en dat vond ik zelf wel heel erg leuk.
Daarnaast ben ik ook minder gaan eten. Ik ben gek op chips maar die liet ik staan. Na mijn eindexamenjaar ben ik op kamers gaan wonen en in het begin lette ik totaal niet op mijn voeding. Weer voelde ik mij onzeker en toen heb ik mij aangemeld bij de sportschool, zodat ik wel moest gaan sporten. Ik betaalde er immers voor. Ik probeerde geld te besparen door geen lekkere dingen in huis te halen en op doordat ik ze niet in huis had kon ik ze ook niet opeten. Dat ging soms zo ver dat ik de hele dag alleen maar beschuitjes en kipfilet at. Heel ongezond en slecht want hierdoor dacht ik juist de héle dag door aan eten. Ik had honger en totaal geen energie. Wel ging ik sporten en pushte ik mezelf zo lang dat ik minstens 1.000 calorieën had verbrand. Maar dit werkt gewoon niet. Ik kreeg last van eetbuien en in het weekend als ik lekker bij mijn ouders was at ik zo een hele zak chips leeg. Daarna voelde ik mij nog veel slechter: al dat werk door de weeks was voor niks geweest.

 

En nu?

Ik ben inmiddels 18 kilo afgevallen en zit al zo’n jaar op dit gewicht. Ik heb nu een gezond het gewichtsverlies van Mirregewicht dat perfect past bij mijn lengte en BMI. Toch zou ik nog iets strakker en fitter willen zijn. Ik ben er bijna dus die laatste paar kilo’s moeten ook nog wel lukken zodat ik écht trots op mijzelf kan zijn. Ik ben nu weer aan het sporten. Ik heb mijn abonnement bij de sportschool verlengd, ren rondjes langs de maas en met aan het hoelahoepen! Hoelahoepen is echt heel erg leuk en verslavend en is vooral goed voor je buikspieren. Ik houd er niet van om tussen al die gespierde mannen op de sportschool te staan, dus dit is een goed (en leuk!) alternatief. Kan je lekker je favoriete serie aanzetten en ondertussen een halfuurtje hoelahoepen. Ook zoek ik als ik ’s ochtends wakker word en vlak voor het slapen gaan een ab work-out op. Ik typ op YouTube in ‘Abs for beginners’ en dan krijg je ongelooflijk veel hits. Op deze manier ben je toch al gauw een halfuurtje per dag je buikspieren aan het trainen. En wat maken die tien minuutjes ’s ochtends en ’s avonds uit? Tegenwoordig eet ik ook beter. Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten maar eet elke week ook lekker een frietje, omdat ik dat zo lekker vind. Ik denk niet dat je jezelf alle lekkere dingen moet ontzeggen, want dan verlang je er alleen maar meer naar. Ook heb ik mijn energie heel hard nodig op school, mijn blog en mijn bijbaantje.

Sportkleding

Wat voor mij ook een extra motivatie is geweest, is mooie sportkleding. Ik kocht een paar goede hardloopschoenen (ik heb de Nike Lunarlon gekocht) en mooie sportleggings bij H&M en Primark. Ik heb ervoor gekozen om in goede sportschoenen te investeren, maar qua sportlegging en BH merk ik niet veel verschil.
 het gewichtsverlies van Mirre3

 

You can do it

Zoek iets wat je leuk vindt om te doen! Zo vind ik hardlopen heel leuk om te doen, maar heb ik bij krachttrainen geen idee wat ik aan het doen ben. Vandaar dat ik klein begin met een hoelahoep en wat buikspieroefeningen. Een andere tip die ik heb is: doe het rustig aan. Hoe langzamer jij afvalt, hoe langzamer het er weer aankomt. Ik geloof niet in crash diëten. Blijf ook goed eten: je hebt je energie hard nodig als je meer gaat sporten! Een andere tip die ik heb is: kijk in de spiegel en maak foto’s. Ga niet meer op die weegschaal staan. Door hormonen kan het zo zijn dat je de ene week 3 kilo zwaarder ben dan de week ervoor. Terwijl je nog wel zo hard hard gesport en zo goed op je voeding gelet hebt. Ook wordt je zwaarder als je spieren aan het kweken bent. Je ziet er dan slanker en strakker uit, maar de weegschaal zegt van niet. Als je je focust op deze cijfers voel je je alleen nog maar depressiever. Als je de before en after foto uiteindelijk naast elkaar legt, zie je bij jou ook het verschil! Dit werkt heel motiverend! Je kan het! Denk aan het eindresultaat en aan hoe trots je op jezelf kan zijn als je weer een rondje gerend hebt! Als je echt geen motivatie kan vinden, maar dan een Pinterest board aan en pin allemaal motiverende plaatjes. Als je dan geen zin hebt en je scroll even door het board heen, krijg je vanzelf zin om weer te gaan werken voor je droombody. Succes allemaal!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge