Drie redenen waarom jij je doel niet behaalt

Drie redenen waarom jij je doel niet behaaltDe goede voornemens zijn al een beetje weggezakt en de sportscholen zijn al weer een stuk rustiger dan in de maand januari. Wat je van plan was, is toch niet gelukt. Je wist niet goed waar je moest beginnen, dus je bent voor de zekerheid maar niet begonnen. Of had je het te druk de afgelopen tijd om aan je doel te werken? Er zijn een heleboel redenen waarom jij niet dichter bij je uiteindelijke doel bent gekomen. En vandaag bespreek ik drie redenen die ervoor kunnen zorgen dat jij je doel niet behaalt.

  1. Je overschat of je onderschat

Veel mensen denken dat tijdens beweging, of sporten de kilocalorieën eraf vliegen, maar geloof mij, dat valt tegen. Stel, je bent een vrouw van 70 kilo en je gaat 30 min zwemmen zonder te stoppen, dan verbrand je ongeveer 200 kcal. Vind je dat veel?

En wat nou als ik vertel dat je 7.777 kcal moet verbranden om 1 kg vet kwijt te raken? Als je het puur sec van het zwemmen zou moeten hebben, dan zou je totaal 20 uren moeten zwemmen om 1 kg vet kwijt te raken. Vind je 200 kcal dan nog steeds veel?

 

Denk nu eens aan een gezonde salade. Denk jij dan ook aan een dressing van olijfolie? Om de sla blaadjes minder droog te maken bestrooien wij onze salade vaak met best wat olijfolie. Het zit boordevol gezonde vetten die ons lichaam nodig heeft. Maar olijfolie is wel een caloriebom. Twee eetlepels olijfolie staan gelijk aan 180 kcal (en dat zou je in de theorie 30 minuten zwemmen kunnen schelen).

Sporten zou je moeten doen om je lichaam te shapen en gezond (en minder) eten moet je doen om af te vallen.

 

  1. Jij denkt wel te weten wat je moet doen

Jij hebt je voor genomen om meer te gaan sporten en gezonder te gaan eten. Je hebt je ingeschreven bij een sportschool en je haalt gezonde boodschappen in huis.

Maar weet je wat je moet doen bij de sportschool om je doel te behalen? En weet jij echt wat een gezonde en magere manier van eten is? En daarnaast, weet je zeker dat je zo voldoende voedingsstoffen binnen krijgt?

 

  1. Je kijkt niet naar het totale plaatje

De meest gehoorde doelstelling is afvallen. Dus laten we dat als uitgangspunt nemen. Stel, je voeding is helemaal op orde, je beweegt voldoende en daarnaast vind je ook nog de tijd om te sporten. Een waar succesverhaal toch? Niet altijd. Want wist je dat je door chronische stress kunt aankomen? Enig idee wat slecht/weinig slapen voor een effect kan hebben op je doelstelling?

Alles moet in balans zijn..

 

Er is een reden dat wij niet alleen de focus leggen op enkel voeding óf beweging. We kijken naar alle factoren die een bijdrage leveren aan een gezonde leefstijl en aan een leefstijl die een bijdrage levert aan je gewilde doelstelling.

Wij helpen je stap voor stap je gedrag aan te passen zodat het langzamerhand een gewenning wordt.  Wij laten je inzien wat gezond is en wat niet, door de gezondheidslessen die wij aanbieden in onze eigen app (gezonder-Nederland).

En omdat jij je frustratie wil kunnen uiten bij mensen die snappen hoe jij je voelt, werken wij met een besloten community. Hierin kun je naast baal-momenten delen ook samen overwinningen vieren.

Ben jij klaar om gezonder en gelukkiger in het leven te staan? Meld je dan nu aan!

De echte redenen waarom jij niet afvalt

 

“Vraag jij je ook af waarom het afvallen niet lukt? Download dan het ebook met meer dan 10 redenen waarom het jou niet lukt om af te vallen. Krijg het ebook van Gezonder-Nederland direct cadeau.”

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

De gegevens die worden gevraagd in dit contactformulier worden verwerkt met als doel u op uw verzoek te benaderen voor het leveren van ondersteuning bij onze diensten. De toestemming tot verwerking kan te allen tijde worden ingetrokken door een mail te sturen naar [email protected]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge