Dit is waarom jij jojoot

Dit is waarom jij jojootJij hebt zo je periodes: je pakt extra de fiets in plaats van de auto, je slaat gebakjes af op verjaardagen, je bent zelfs al twee dagen wezen sporten en je voelt je met de dag fitter worden. Wanneer jij vrijdag op de weegschaal staat, verschijnt er een glimlach op je gezicht! Pfff.. yes! Die afgelopen vier dagen hebben geholpen. Reden genoeg om jezelf vandaag dan even lekker te trakteren..

Dit is waarom jij jojoot.

Maandag

Maandag lijkt een ideale dag om te beginnen met een gezonder leefpatroon. Het weekend is toch al voorbij, dus geen reden meer om te snacken.

Braaf eet jij je bakje met havermout, je lunch is netjes en voedzaam, evenals je avondeten. De dagen vliegen voorbij met de westerse drukte en dan is het toch ein-de-lijk weer vrijdag. Wanneer de werkdag er opzit vier jij dit met een drankje en versnaperingen.

In het weekend word je ontspannen wakker en je bedenkt dat het hoog tijd wordt om je havermout ontbijtje in te wisselen voor verse croissants. Een kleine twee uur verder heb je eigenlijk al weer trek want ,zoals je vorig weekend ook al was opgevallen, croissants vullen helemaal niet zo goed. Tijd om maar eens even te kijken wat er allemaal in de kast ligt..

 

Je hebt een ontzettend gezellig weekend achter de rug en de gevreesde maandagochtend is al weer gearriveerd. Je bent benieuwd wat het weekend heeft gedaan met je gewicht. Je durft bijna niet, maar je doet het toch. Het zal vast wel mee vallen. Op het moment dat je op de weegschaal staat gaan de mondhoeken niet omhoog, maar ze zakken. Het weekend was te gezellig en vanaf vandaag ga ik weer in het gareel!

De echte redenen waarom jij niet afvalt

 

 

“Vraag jij je ook af waarom het afvallen niet lukt? Download dan het ebook met meer dan 10 redenen waarom het jou niet lukt om af te vallen. Krijg het ebook van Gezonder-Nederland direct cadeau.”

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Herkenbaar?

Komt dit je bekend voor? Ik denk dat wij ons allemaal wel een beetje herkennen in het verhaal. Maar wat zonde eigenlijk. Doordeweeks doe jij je best om gezond te eten, te sporten en de discipline straalt van je af. En dan richt je in twee dagen zo veel schade aan dat het harde werken van afgelopen week voor niks is geweest.

Als je doel is om op gewicht te blijven, dan zou dit misschien kunnen werken. Maar als jij wil afvallen, wordt je hier dan blij van? Vast niet.

De oplossing is nu niet om alle feestjes af te zeggen en om ook in het weekend alleen maar havermout ontbijtjes te eten. Wat voor de meeste mensen het beste werkt, is de 80/20 regel. 80% van de dag eet ik zoals het moet en 20% eet ik iets wat meer calorieën levert.

Je wilt jezelf niet alles moeten ontzeggen. Je wilt kunnen genieten én je doel behalen. Wanneer jij weet dat je s ’avonds een feestje hebt en je daar graag twee wijntjes wil drinken, dan zorg je gewoon dat je overdag minder calorieën binnenkrijgt, zodat je je twee wijntjes kan permitteren.

Als je weet dat je op zondag naar de pizzeria gaat dan maak je toch in de middag een grote wandeling met het gezin? Of dan las je een extra sportsessie in of je ontbijt mager? Keuzes en kansen genoeg om in het weekend te kunnen genieten én je doel behalen.

 

Wil je dat niet alleen moeten doen? Met onze programma’s zijn wij er om jou te motiveren, om kennis bij te brengen en inzichten te creëren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge