Diëten: tips en adviezen

Diëten: tips en adviezen

Tips en adviezen wanneer je wilt gaan diëten

Diëten spelen in op de volgende regel: wanneer je gewicht kwijt wilt raken, moet je minder eten dan je verbruikt.

Tussen de vele verschillende diëten zitten grote verschillen en lang niet alle diëten zijn gezond. Maar is diëten sowieso ‘handig’ als je de kilo’s eraf wilt houden? Ik vertel jou meer.

Diëten, hoe werkt het precies?

De regel die altijd gehanteerd wordt is minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt. Er zijn diëten de richtlijnen geven om minder koolhydraten te eten en juist meer eiwitten en vetten.

Het is belangrijk dat je een manier van eten gaat vinden die bij jou en je manier van leven past.

Wat is dan niet gezond?

Diëten die veel resultaten in een korte tijd garanderen zijn vaak niet gezond. Daarnaast is het in vele gevallen niet altijd zo dat je alleen maar vet verliest, met bijvoorbeeld sapkuren raak je vooral veel vocht kwijt. Misschien leuk voor op de weegschaal en een minder opgeblazen gevoel, maar je vetmassa is dan niet altijd geslonken.

Diëten die adviseren om geen groente of fruit te eten zijn nooit gezond en dit wordt dan ook ten zeerste afgeraden.

Korte termijn versus langdurig resultaat

Ik kan mij erg goed voorstellen dat je snel van de overtollige kilo’s af wilt als die knop eenmaal goed om is. Maar wanneer je manieren van eten gaat volgen die extreem weinig kilocalorieën adviseren, of een manier van eten die iedereen kan volgen, vraag je dan af of dit dan een langdurige bijdrage levert aan het figuur dat jij graag wilt.

Daarnaast zijn er ook diëten die gebruik maken van maaltijdvervangers. Vraag jezelf af of je dit altijd nodig zult hebben en of jij bereid bent om dit altijd te gebruiken. Vraag jezelf af: is het gezond, haalbaar en betaalbaar en leer jij een ander voedingspatroon te ontwikkelen?

Ons advies

Ga voor een manier van eten die  past bij je huidige eetpatroon en je doelstelling en kies iets wat je ook echt vol kunt houden. Je moet niet te drastisch alles om willen gooien. Maak kleine stapjes in de aanpassingen. Het resultaat komt wellicht iets minder snel, maar over drie jaar ben jij jezelf dankbaar dat je anders bent gaan eten en dat vol kunt houden.

Mocht je er niet uit komen, of wil je even sparren met een coach: je weet ons te vinden. Wij hebben al veel mensen geholpen met het behalen van hun doelstelling en  het vinden van een gezond en passend eetpatroon.

Of start 16 april met de gratis health booster summer edition! Ontvang 21 voedingsschema’s, trainingsschema’s, recepten en mega veel tips!

Liefs, Yentl

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge