De waarheid: Ab challenge

De waarheid: Ab challengeBij het zien van de eerste zonnestralen controleren we vaak of we al bikini ‘proof’ zijn. Als we dan toch een vetlaagje spotten, komen veel mensen tot de conclusie dat ze nog niet strand klaar zijn. Maar dan lijkt het onmogelijke, mogelijk. Een ab challenge waarin je binnen een 30 dagen een mooi buikje creëert! Tenminste, als je de mooie en vooral slanke dames moet geloven die de ab challenge promoten.

 

 

 

Voor veel mensen lijkt dit de kans om binnen 30 dagen toch bikini ‘proof’ op het strand te kunnen verschijnen. In 30 dagen een strakke buik! Zeg eerlijk, wie wil dat nou niet?! (Als het kon, dan was ik de eerste die op de grond lag om de buikspieren te trainen! Want ja, ook ik zou heel graag een sixpack willen en ben stiekem ook heel (erg) jaloers op die slanke meiden)
Buikvet is vaak een grote ergernis bij mensen en dit willen we ook zo snel mogelijk kwijt raken.
In de 9 jaar dat ik werkzaam ben in de fitnessbranche, is het verliezen van buikvet de meest gehoorde doelstelling.
Sorry, maar ik moet je uit je droom helpen. Je kunt je (buik)spieren trainen wat je wilt, maar zolang er een laagje vet over heen zit, kun je ze niet zien. En nee, plaatselijk afvallen kan niet. Heb je ooit iemand gezien met een vetlaag op de heupen en tegelijkertijd een sixpack?
Dit stukje is niet geschreven om je te demotiveren of om home workouts onderuit te halen. Je kunt namelijk goede trainingen thuis doen. Dus mocht je doelstelling zijn : meer bewegen of meer buikspieren trainen omdat je last van je rug hebt bijvoorbeeld, dan gewoon lekker mee doen met de ab challanges! Maar het is belangrijk, om teleurstellingen voor te zijn, om de waarheid te weten.
Je uiteindelijke fysieke voorkomen wordt 80% bepaald door je voeding en 20% door trainingen.
Verwacht niet dat je door een bepaalde training er zo uit gaat zien als de personen die het promoten. Deze mensen hebben of een goede genetische aanleg, of doen naast elke dag ab challenges ook nog veel aan hun voeding. En onthoud, ieder lichaam is anders en reageert anders. Daarom is er ook geen magisch schema (trainings- of voedingsgericht) die voor iedereen werkt en passend is.

De waarheid: Ab challenge
Pas als je vetpercentage verlaagd is, zijn de buikspieren zichtbaar. Buikspieren heb je echt wel, alleen je ziet ze gewoon (nog) niet.
De gemiddelde vrouw in Nederland heeft een vetpercentage van 25-31%, om je atletische bouw (en buikspieren) te kunnen bewonderen, heb je een vetpercentage van 14-20% nodig. De gemiddelde man in Nederland heeft een vetpercentage van 18-25%. Om bij de man spieren te kunnen bewonderen is een vetpercentage van 6-13 % gewenst.
Als een zichtbare sixpack je doel is, zie dit artikel dan zeker niet als demotiverend. Een sixpack is een haalbare doelstelling, alleen duurt het langer dan 30 dagen om dit te bereiken en vraagt het meer van je dan alleen buikspieroefeningen.
Mocht je hulp willen met het behalen van je doelstelling, sixpack of niet, ik ben hier om jou te helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge