De 7 slechtste manieren om af te vallen

De 7 slechtste manieren om af te vallenafvallen blijft één van de meest gewilde doelstellingen. Vooral als we de zon weer zien schijnen en de vogels horen fluiten neemt de druk toch wat toe. Binnen mijn bedrijf hoor ik alle pogingen om af te vallen voorbij komen en ik vond het wel een mooie aanleiding voor een blog. Dus hierbij: de 7 slechtste manieren om af te vallen.

  1. Crashdiëten

De jojo-ers onder ons zijn er vast bekend mee: crashdiëten. Een crashdieet wil zeggen: leven op heel weinig calorieën. Je krijgt veel minder energie binnen dan dat je nodig hebt. Dit resulteert in snel gewichtsverlies.  Maar ga je vervolgens terug naar je oude patroon, dan vliegen de kilo’s weer terug.

Crashdiëten kunnen zorgen voor een laag energielevel, verlies van spiermassa (en dat zorgt juist voor een hogere verbranding) en problemen met je hormoonhuishouding. Dus ga je voor blijvend gewichtsverlies, dan is dit niet de oplossing voor jou.

  1. Alleen maar cardio doen

Op het moment dat jij bezig bent met je cardiotraining, verbrand je zeker wat calorieën, maar zodra je ophoudt, stopt die verbranding ook. Dit levert weinig tot geen trainingsprikkel.

Daarnaast kan een overdaad aan cardiotraining een te veel van het stresshormoon cortisol aanmaken.

  1. Een dieet goeroe volgen

Koolhydraten, vetten en eiwitten hebben allemaal hun nuttige functie. Volg geen dieetgoeroe die bepaalde voedingsstoffen verbant uit je eetpatroon.

  1. Denken dat je van gezonde voeding afvalt

Ook van gezonde producten kun je aankomen. Uiteindelijk draait afvallen erom een negatieve energiebalans te creëren. Minder eten dan je nodig hebt = afvallen. Meer eten dan je nodig hebt (positieve energiebalans) = aankomen.

Uiteindelijk maakt het voor de calorieën niet uit waar ze vandaan komen. 100 kcal = 100kcal,of het nou uit een Snickers komt, of uit noten.  Ook gezonde voeding kan jou dus laten aan komen.

  1. Een sport gaan beoefenen die je niet leuk vindt

We volgen bijna allemaal hypes, maar als jij niet iets kiest wat jij leuk vindt, dan ga je dit niet lang volhouden. Naast het feit dat de hypes niet altijd de trainingseffecten met zich mee brengen die zij beloven, is plezier ook superbelangrijk.

  1. Jezelf alles ontzeggen

Vanaf maandag gooi ik het roer om en laat ik ALLES staan! Deze hebben we vaker gehoord. Heel knap hoor als je het kan. Maar is het handig? Ik denk van niet. Als jij jezelf alles ontzegt, dan wordt de verleiding ineens groter dan ooit te voren. Als jouw basis goed is, dan kun je echt wel één keer in de week een patatje eten. Remember, alles draait om consistentie. Ben je consistent in het maken van de juiste keuzes omtrent je voeding, dan maakt dat ene patatje echt niet veel uit. Ben je juist consistent in het maken van de minder goede keuzes, dan maakt die ene keer een salade eten echt geen verschil..

Hulp nodig? Je weet me te vinden..

  1. Advies zo maar opvolgen

Gezond leven is hot. Iedereen die zelf een paar kilo is kwijt geraakt, heeft er ‘ineens’ verstand van. Volg niet klakkeloos de adviezen van je collega in de koffiecorner op, maar win advies in bij een expert. Er zijn genoeg 😉 !

 

Liefs, Yentl♥.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge