Vegan risotto (van zilvervliesrijst)!

Vegan risotto (van zilvervliesrijst)!Femke probeert sinds het begin van dit jaar zoveel mogelijk veganistisch te eten.  Haar maaltijden thuis – voor haarzelf en haar gezin – en die ze meeneemt naar haar werk zijn eigenlijk allemaal veganistisch. Deze lekkere vegan risotto past daar heel goed bij!

Continue Reading

Immuunsysteem versterken

Immuunsysteem versterkenImmuunsysteem versterken, wat kan je doen?

In deze periode zijn we allemaal wel eens ziek. Van een onschuldige verkoudheid, tot een virus die je meerdere dagen plat legt. Niemand vindt het leuk.. maar gelukkig zijn er een aantal stappen die je zelf kunt ondernemen om je immuunsysteem te versterken.

In deze blog geef ik je  9 tips om je immuunsysteem te versterken.

 

Continue Reading
Continue Reading

9 tips voor meer rust in je leven

9 tips voor meer rust in je levenStop met geleefd worden

Meer rust, meer ontspanning, hoe fijn lijkt je dat? Waarschijnlijk antwoord je nu heel enthousiast: ‘heel fijn!’.

Hoe vaak krijg je niet als antwoord op de vraag ´Hoe is het?’ ‘Ja het gaat goed, maar druk!’. Ik betrap me er zelf ook op, en ik probeer dan te achterhalen of ik het dan misschien te druk heb. Want wanneer ik het te druk heb, slaap ik slechter door de onrust in mijn hoofd en ben ik prikkelbaar. Niet altijd fijn voor je omgeving 😉.

Wil jij ook meer rust? Lees dan vooral verder!

Continue Reading
Continue Reading

Tips om je gezonde eetpatroon vasthouden

hoe hou je een gezond eetpatroon volHoe hou je een gezond eetpatroon vol?

Als je vraagt aan mensen waar ze denken dat het mis gaat wanneer ze gewicht willen verliezen, antwoorden ze vaak dat het vasthouden van een gezond eetpatroon lastig is. Het voorgenomen bewegen is vaak makkelijker vol te houden dan de juiste voeding tot je nemen. Ik geef je tips over hoe jij je gezonde eetpatroon wél vast kunt blijven houden.

Continue Reading

Ga meer van jezelf houden met deze tips

Ga meer van jezelf houden met deze tips

(Meer) van jezelf gaan houden. Hoe doe je dat?

Social media zorgt dat we lekker op de hoogte blijven van alle nieuwtjes. Belangrijk en onbelangrijk. Maar man, wat hebben we een informatie te verwerken.. en wat is onze wereld groot! Eigenlijk is het niet aan mij om te zeggen met mijn 29 jaar, maar terwijl je jezelf vroeger alleen vergeleek met mensen uit je dorp, vergelijken we ons nu met de hele wereld.

Continue Reading
Continue Reading

Zo vergroot jij je weerstand

Zo vergroot jij je weerstand

Niet ziek worden? Met deze tips verbeter jij je weerstand!

Er zijn verschillende zaken die ervoor zorgen dat je weerstand wordt verlaagd. Gezonder-Nederland probeert voornamelijk preventief te werk te gaan, vandaar dat we in deze blog bespreken hoe je je weerstand kunt verhogen wanneer er geen sprake is van ziekte, of medicatie die wordt gebruikt tijdens ziekte.

Continue Reading
Continue Reading

Motivatie terug krijgen

motivatie terug krijgen Met deze stappen heb je binnen no-time je motivatie terug!

De zomer van 2018 leek wel eindeloos. Wekenlang was het hoogzomer. En zomerse dagen vragen om genieten op het terras of op het strand en dan net even iets minder streng leven. Dat moet kunnen!

Inmiddels zijn de meesten van ons weer ‘back to reality’ en willen we werken aan onze gezondheid en back in shape raken. Maar doordat we de teugels wellicht wat langer hebben laten vieren, lijkt het terugvinden van de motivatie een eindeloze zoektocht. Maar geen paniek, ik help je!

Continue Reading
Continue Reading

Wees een voorbeeld voor je kind

Wees een voorbeeld voor je kindEen gezonde mama worden? Dit is belangrijk !

We besteden steeds meer aandacht aan een gezonde leefstijl en we zijn ons bewuster geworden van ons eet- en beweeggedrag. Daarnaast krijgen we steeds meer inzicht in wat stress voor onze gezondheid kan betekenen. Maar wanneer begin je met aandacht schenken aan gezondheid? Het advies: zo vroeg mogelijk. Dit betekent bijvoorbeeld dat je als je in verwachting bent, je als moeder dan al de basis kan leggen voor een gezonde toekomst van je kind.

Op jonge leeftijd wordt er een belangrijke basis gelegd voor de toekomstige gezondheid. Door gezond gedrag op jonge leeftijd te stimuleren, is een deel van de gezondheidsproblemen waar volwassenen mee te maken krijgen, te voorkomen.

Continue Reading
Continue Reading