Mijn verminderde motivatie

Mijn verminderde motivatieVaak wordt er gedacht dat coaches altijd zin hebben om te sporten en gezond te eten. Volgens mij is dat niet waar. Ik kan alleen vertellen vanuit mijn eigen ervaring, maar ook ik heb soms last van een verminderde motivatie. Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik weer lekker in de flow, maar ik ken ook echt mindere momenten.

Continue Reading

Mindful eten: zo doe je dat

Mindful eten: zo doe je datMindfulness is met bewuste aandacht in het hier en nu zijn. Bewust aandacht schenken aan de dingen die je doet in plaats van handelen vanuit een automatisme.

Eten is voor veel mensen een automatisme. We doen het elke dag, vaak de hele dag door. We eten vaak even vluchtig, proeven niet goed wat we eten en geven makkelijk toe aan verleidingen .

Continue Reading

25 tips om extra beweging te krijgen

25 tips om extra beweging te krijgenBewegen is goed voor ons, dat is duidelijk. We weten het allemaal, maar toch zijn we de laatste jaren meer gaan zitten en dat is niet goed voor onze gezondheid. Met een drukke baan en een gezin is het soms lastig om extra beweging te krijgen.

Maar, waar een wil is, is een weg en daarom helpen we jou met deze blog! Wij geven jou 25 tips om extra beweging te krijgen.

Continue Reading

Luister naar jezelf

Luister naar jezelfMisschien herken je het. Er gebeurt iets en je denkt: ik wist het! Vertrouw jij op je intuïtie? En zo nee, waarom niet? Veel mensen vinden dit erg lastig. Vertrouwen we onszelf niet, of kennen we onszelf niet goed genoeg?

Continue Reading

Aubergine met geitenkaas

Aubergine met geitenkaas Lekker eten kan zo simpel zijn! Dit recept met aubergine met geitenkaas uit de oven ontstond weer eens toen ik producten had die op moesten. Ik had tomatensaus over omdat ik het weekend ervoor pizza had gemaakt, en wilde dat niet weggooien.

Gelukkig vond ik nog een aubergine en geitenkaas om het gerecht mee te maken. Inmiddels heb ik het twee keer gemaakt: één keer vegetarisch en één keer met vlees. Je kan blijven variëren, want hij smaakt heerlijk met kip (pas wel op dat het niet te droog wordt) en hij is ook lekker met magere hamblokjes.

Continue Reading

Hoe veel slaap heb je echt nodig?

Hoe veel slaap heb je echt nodig? Voldoende slaap is essentieel voor een goede gezondheid.

Tijdens onze slaap herstellen we niet alleen van fysieke, maar ook van de mentale inspanning. Maar, hoeveel slaap heb je echt nodig? Dat is voor iedere persoon anders. Leeftijd en geslacht zijn bepalend, maar ook de diepte van de slaap.

Continue Reading

Eet je brein gezond

Eet je brein gezond  10 oktober wordt wereldwijd aangegrepen als een dag van bewustwording van mentale gezondheidsproblemen. Op deze dag wordt aandacht gegeven aan de verschillende vormen van mentale gezondheidsproblemen en er wordt geld ingezameld voor genezing.
Sinds 1992 wordt hier jaarlijks wereldwijd bij stil gestaan en inmiddels doen al 150 landen mee.

Vandaag is dus een mooie dag om ons brein even onder de aandacht te brengen. Want de hamvraag is, wat kun jij doen om je brein zo gezond mogelijk te houden?

Continue Reading