Behaal je doel: in 4 stappen

Behaal je doelOke, we hebben het gehad over alle smoesjes die je kunt bedenken. En nu hebben we het over het behalen van je doel! Want hoe doe je dat dan? Met deze 4 simpele stappen kom je al een heel eind:

Stap 1. Stel voor jezelf een realistisch doel 

Onrealistische doelen lopen vaak uit op teleurstelling. Dat willen we natuurlijk niet. Dus, wat wil jij bereiken en is dit haalbaar? Noteer er bij waarom jij dit doel wilt behalen. Belangrijk is dat je het voor jezelf doet en voor niemand anders.

Wie of wat heb je nodig om dit te behalen? Wil je naar de sportschool, maar is de stap te groot om alleen te zetten? Neem de buurvrouw mee en zet de stap samen!

Stap 2. Zoek motivatie 

Motivatie en inspiratie kun je overal vinden. Ik raak bijvoorbeeld gemotiveerd door Instagram. Ik volg accounts die ik inspirerend en oprecht vind. Voor mij kan dat betekenen dat ik toch naar de sportschool ga ook al heb ik TOTAAL geen zin. Maar voor jou kan dat zijn: in een oude spijkerbroek passen.

Of blijf jezelf motiveren door quotes of door een foto van een jaar geleden. Plak het desnoods ouderwets op je koelkast.

Stap 3. Maak een plan 

Je weet wat je doel is, wie of wat je nodig hebt en hoe jij gemotiveerd blijft. Als de eerste twee stappen duidelijk zijn, dan ben je klaar om een concreet plan te maken.

Schrijf in je agenda of op de kalender wanneer je gaat sporten. Zo houd je de ochtend of avond eerder vrij voor jouw momentje van bewegen en weet ook je gezin dat mama of papa vanavond weg gaat.

Maak boodschappenlijstjes voordat je boodschappen gaat doen. Wat ga jij deze week eten en wat heb je nodig? Zo loop je doelbewust in de supermarkt en koop je minder snel ‘de mindere gezonde keuzes’. O, en als je boodschappen gaat doen, zorg dan dat je het doet op een volle maag. Probeer jij maar eens met een hongergevoel langs de koekjes en de chocolade te lopen.. LASTIG!

Stap 4. Weet wat je doet 

Voordat je aan de slag gaat is het fijn om te weten hoe het moet. Maak een afspraak met een fitnesstrainer voor het maken van een schema. Begin met hardlopen bij een hardloopclubje zodat je het rustig en goed kunt opbouwen.

 

En mocht je hulp willen bij je voedings- en/of beweegschema, dan kun je ook altijd bij mij aankloppen!

Heel veel succes met het behalen van al jullie mooie doelstellingen!

Liefs, Yentl♥.

PS. Heb je aanvullingen? Laat ze weten in een comment!

 

 

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge