Aankomen tijdens de feestdagen? Niet nodig.

Aankomen tijdens de feestdagen? Niet nodig.Aankomen tijdens de feestdagen? Niet nodig met onze tips!

Sinterklaas is het land uit en de pepernoten gaan weer de kast in, maar kerst en de jaarwisseling staan alweer voor de deur. Overvolle tafels met eten, alcoholische dranken, familie en gezelligheid, het hoort er allemaal bij.

De feestdagen kunnen stress opwekken bij mensen die bezig zijn met hun gewicht. Maar is dit nou echt nodig? Nee hoor…

De sleutel tot langdurig succes, is balans

Zoals ik vaker heb gezegd, alles draait om balans. Je hoeft die overheerlijke maaltijden niet te laten staan met kerst. Wat jij moet doen, is genieten!

Een geweldig gezegde zorgt misschien voor wat minder schuldgevoel en meer acceptatie: ‘Mensen worden niet dik tussen kerst en oud en nieuwjaarsdag. Mensen worden dik tussen nieuwjaarsdag en kerst’. Gun jezelf een lekker hapje en een drankje tijdens deze gezellige dagen. Als deze dagen voorbij zijn kan je weer wat strenger zijn voor jezelf.

Nu zijn er natuurlijk nog steeds mensen die zich niet helemaal willen laten gaan. Voor deze mensen wat tips:

  • Maak zelf gezondere versies van kleine traktaties en hoofdmaaltijden. Vier je het niet thuis? Neem het mee voor de familie. Altijd leuk om niet met lege handen aan te komen.
  • Kies voor de caloriearme hapjes zoals plakjes komkommer, stukjes wortel et cetera.
  • Vier je het bij jou thuis? Ga rond met hapjes en laat ze niet op tafel staan. Dit zorgt ervoor dat je af en toe wat eet en niet aan de lopende band met je hand naar de schaal gaat.
  • Ga jezelf niet uithongeren voordat je naar de familie gaat. Dit zorgt er vaak voor dat je uiteindelijk meer gaat eten.
  • Ben je een wijndrinker? Ga voor wijnen met een laag alcoholpromillages (dit is af te lezen op de fles). In wijn zit veel restsuiker, wijnen met weinig restsuiker komen over het algemeen uit koudere gebieden. Ga voor een drogere wijnsoort, dit scheelt weer wat calorieën.

Heb je nog vragen of aanvullingen? Of heb je het gevoel dat je hulp nodig hebt tijdens deze dagen? Neem vrijblijvend contact met me op.

 

Fijne feestdagen!

P.s. Bij Gezonder-Nederland streven wij naar blijvende gedragsverandering. Wij focussen ons niet op zo snel mogelijk veel resultaat, maar op een blijvend resultaat. Iets waar jij je hele leven lang trots op kunt zijn én ook nog eens vol te houden is.

Wil jij dit ook? Onze programma’s starten maandag 8 januari 2018. We draaien maar drie programmarondes per jaar, dus wees er snel bij. Er zijn maar beperkte plaatsen beschikbaar VOL = VOL.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge