25 tips om extra beweging te krijgen

25 tips om extra beweging te krijgenBewegen is goed voor ons, dat is duidelijk. We weten het allemaal, maar toch zijn we de laatste jaren meer gaan zitten en dat is niet goed voor onze gezondheid. Met een drukke baan en een gezin is het soms lastig om extra beweging te krijgen.

Maar, waar een wil is, is een weg en daarom helpen we jou met deze blog! Wij geven jou 25 tips om extra beweging te krijgen.

Tips:

Wanneer je werkt op het kantoor is het misschien gebruikelijk dat één persoon koffie haalt voor de rest. Sla dit beleefd af en loop zelf naar het koffieapparaat.

  1. Neem de trap in plaats van de lift. Ook wanneer je op verdieping drie moet zijn.
  2. Breng je kinderen naar school met de fiets in plaats van met de auto. Je bent misschien wat meer tijd kwijt, maar zo krijgen jullie extra beweging én je geeft het gezonde en goede voorbeeld.
  3. Maak een kleine lunchwandeling. Productief zijn we niet uren achter elkaar, dat kan ons brein simpelweg niet. Neem even een break en loop, met je collega’s of alleen, buiten een rondje. Dit stimuleert het brein en wie weet heb jij dan ineens de oplossing voor dat lastige probleem.
  4. Volg een groepsles op een sportschool bij jou in de buurt.
  5. Maak een grotere wandeling met de hond. We willen vaak alles doen zoals we het altijd al deden, maar je lichaam en je hond zijn je dankbaar wanneer jij een grotere ronde maakt.
  6. Doe niet alles in één keer. Zo veel mogelijk tillen, zodat je maar één keer hoeft te lopen, laat je vanaf nu achterwege. Loop gewoon twee keer.
  7. Ga een keer extra stofzuigen of schoonmaken.
  8. Organiseer een wandelvergadering.
  9. Speel een potje voetbal.
  10. Wanneer je in het weekend naar vrienden gaat, laat dan de auto staan en ga lopend of op de fiets. Zo compenseer je meteen eventuele hapjes en drankjes, een win-win situatie!25 tips om extra beweging te krijgen
  11. Doe een yoga work-out voordat je werkdag begint. Binnen tien minuten kun je ontspannen de dag beginnen én heb je weer wat beweging gehad.
  12. Doe de boodschappen op de fiets. Tja, dit zal waarschijnlijk betekenen dat je twee keer heen moet, maar is dat echt een probleem? Denk aan de extra kilometers en kilocalorieën die jij zo verbrandt.
  13. Wanneer je op je werk zit en je moet naar het toilet, neem dan een toilet dat verder weg zit. Tenzij je ontzettend nodig moet natuurlijk 😉 .
  14. Maai het gras of schoffel je tuin.
  15. Ook bij bezoek van familie of vrienden kun je een wandeling maken in plaats van alleen maar te zitten.
  16. Is er een pakje bezorgd bij het postkantoor? Ga lopend of pak de fiets om het op te halen.
  17. Reis je met het openbaar vervoer? Stap een halte eerder uit.
  18. Zet je auto minder dicht bij de deur en loop een stukje extra.
  19. Duik het zwembad in een trek een aantal baantjes.
  20. Stuur je collega’s geen mail, maar loop even naar ze toe.
  21. Doe je boodschappen op de markt? Maak eerst een rondje langs alle kraampjes voordat je de boodschappen doet. Zo kun je gelijk even zien waar de broccoli het goedkoopst is.
  22. Zoek in je vrije tijd de natuur op en wandel of fiets een paar kilometer.
  23. Doe een stadswandeling door een mooie stad.
  24. Dans op je favoriete muziek.
  25. Huur een kano met het gezin in de dichtstbijzijnde wateren.

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge